Overslaan naar content



FABIOLA

"Als je laat zien dat je wilt leren, dan kun je ook buiten je eigen team nieuwe ervaringen op doen."



Sinds mei 2021 werkt Fabiola bij Knivesandtools als Country Marketeer. Haar eerste baan na haar studie, en dan ook nog eens in het buitenland. Hoe is dat zo gekomen?

'Ik kom uit de regio Puglia In Italië, waar ik mijn bachelor in Vertaling & Tolken heb gehaald aan de universiteit. Na die studie was ik toe aan werkervaring, het liefst in het buitenland. Toen een vriendin die al bij Knivesandtools werkte me tipte heb ik meteen contact gezocht. Ik was nog nooit in Nederland geweest, maar het leek me een mooie uitdaging.’

Fabiola kwam op het perfect moment binnen. We stonden aan de vooravond van de lancering van Knivesandtools.it, onze Italiaanse webwinkel. Er was meer dan genoeg te doen. 

‘Voor de nieuwe website moesten er nog duizenden pagina’s vertaald worden. Een monsterklus! Er waren destijds nog geen informatietopics vertaald, nauwelijks producten, geen nieuwsbrieven: een blank canvas. In minder dan een jaar tijd hebben we dat met een klein team voor elkaar gebokst.’

Zo bleek Fabiola tijdens haar eerste baan na haar studie meteen een waardevolle kracht. Toen de Italiaanse website eenmaal stond was er ruimte om andere werkzaamheden op te pakken. Inmiddels helpt ze in verschillende teams mee.

‘Na het vertalen van de Italiaanse website ben ik andere teams gaan helpen. Zo help ik mee met een aantal grote SEO-projecten, help ik ons SEA-team met online advertenties voor Italië en recent ben ik gestart met ondersteuning bij het Retentie-team. Ondertussen doe ik ook nog eens de klantenservice in het Italiaans. Dat waardeer ik ook aan Knivesandtools: als je laat zien dat je wilt leren, dan kun je ook buiten je eigen team nieuwe ervaringen op doen. ’

Het loopt dus gesmeerd met Fabiola bij Knivesandtools. Al was het wel even flink wennen toen ze voor het eerst naar Nederland kwam. Er zijn namelijk best wat cultuurverschillen. 

‘In Nederland is het wel echt anders dan in Italië. Nederlanders zijn enorm direct, op het botte af. Tegelijk waardeer ik het ook dat ik nu gewoon naar de directeur kan lopen om te praten over dingen waar ik mee zit, dat doe je echt niet in Italië. Je krijgt hier alle ruimte om je Nederlands te oefenen. Maar wanneer het niet gaan wisselt iedereen net zo makkelijk naar het Engels. Dat verlaagt de drempel om het wel te proberen enorm.’

Testimonials

Stef

De klant centraal, van Customer Experience naar Customer Engagement Marketing.

Nikki

Elke verandering heeft een breed effect, en dat maakt het werk intrigerend.

Tim

Het is voor mij het meest bevredigend om ervoor te zorgen dat we dag na dag onze taken volbrengen.